Sidlista

fredag 30 oktober 2009

Två små tavlor

Jag har gjort två tavlor till barnrummet. Jag har lekt loss med gesso (som är en sorts grundande "färg" man kan köpa i t ex konstnärsaffärer och Panduro Hobby), glimmer mist, wellpapp och diverse dekorationer från bl a Vintage Findings från MM.

Jag började med att grunda tavlorna med gesso. Jag har därefter stämplat med notstämpel på vanligt skrivpapper och använt som "mönsterpapper". Det som är bra med gesso är att man använder det även som "lim" när man gör en sådan här tavla, det är bara att "bygga på" med vad man tycker och så ha gesso emellan.

Jag har använt bl a wellpapp, glimmer chips, dekorationer från Kit Large: Girl Collection, hydrangea-blommor, pärlor, knappar och glimmer mist: Riptide och Vintage Pink. Namnen har jag stämplat med mina magnetstämplar.

Närbild på en glimmer chip-fjäril: det är alltså embossade chipboards med fina mönster. Tyvärr tror jag de är slut i butiken för närvarande, de går åt fort när de kommer in. Men förhoppningsvis kommer det snart nya!

En av dekorationerna i Kit Large: Girl collection är en bingobricka som det står Queen på.

En glimmer chip till: i form av en fågel.

Närbild på det "egenstämplade" notpapperet.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara tavlor Marie! Jättevackra!