Sidlista

onsdag 4 november 2009

Vintage Findings möter Prima


Modet går igen heter det ju, och den tanken slog mig när jag tittade på det härliga 70-talsfotot på min syster nedanför. Utifrån det och pappret Dress Pattern från MM Vintage Findings fick jag idén till layouten:

Förutom MM-pappret har jag använt ett Prima-papper sprayat med turkos glimmer mist. Dekorationerna kommer från MM Vintage Findings Kit Mini Nature, Clock Face och Flower Pins samt några gamla blommor från MM.

Den stooora "utklippsdockan" kommer från ett riktigt 60-/70-talsmönster-set för att sy kläder, och jag tyckte den var så cool att jag klippte ut den och använde :) Hon fick också en blomma från Vintage Findings i hatten med en pärla i mitten.

Även en av de mindre damerna på MM-pappret blev utklippta och fäst med ett härligt gem från mini-kitet. Och vilken otrolig slump sen att det var ett bi med turkos bakgrund på, precis som på Prima-pappret:

Jag klippte ut några moln och fäste med 3D-kuddar över de andra molnen på himlen.

Ibland är det kul att vända på steken, och inspireras av produkterna eller något annat i hemmet istället för fotot, eller av både och som i det här fallet!

/ Emma

0 kommentarer: