Sidlista

måndag 21 december 2009

{Lucka 21} - Tändsticksask och bokmärke som julklappar


Tänk att det är julafton om endast tre dagar... tiden går så snabbt! Saknar du fortfarande någon julklapp? Här kommer ett par snabba sista minuten-tips på vad du kan göra:

Här har jag klätt framsidan på en stor tändsticksask med pappret Karamellstrut från Maja Design. Ovanpå fäste jag en ram från MM, med en liten julbild från ett Graphic 45-papper inuti.


Askens kortsidor målade jag med Crackle Paint. Sen gjorde jag två små hål och sydde fast min knapp (en gammal ärvd sådan). Slutligen färgade jag in askens alla kanter med chalk. Klart!

Detta blir en fin present tillsammans med t ex ett stämplat ljus, eller till dig själv att beundra på vardagsrumbordet :)

Ett annat tips är att ge bort en riktigt bra bok tillsammans med ett egengjort bokmärke:

Jag har använt en manillaetikett, som jag först distressat med brun och ljusrosa distressdyna. Du kan använda en disksvamp som du gnider mot stämpeldynan, och sen med cirkulerande rörelser arbetar in färgen på tagen.

Efteråt använde jag en mask i form av en krona tillsammans med mörkbrun distressdyna, dekorerat med glitterlim och pärlor. Jag avslutade med att stämpla klockor och text med ett stämpelset från Crafty Individuals.

{Dagens lucka} - Idag får du köpa stämpelsetet med klockor för endast 55kr (ord. pris 89kr). Gäller tom kl. 13.00 tisdagen den 22 december. Kan ej kombineras med andra erbjudanden.

/ Emma

1 kommentarer:

Nenne sa...

Såååå snyggt Emma! Mums! :D