Sidlista

onsdag 30 december 2009

Enklaste flaskinslagningen någonsin - med utlottning!


Imorgon är det nyårsafton, och många kommer säkert ge bort en och annan flaska glögg eller champagne i nyårspresent. Jag har ett busenkelt tips på hur du kan slå in din present!

{1} Leta upp en bok som är lite tjockare än din present. Är presenten väldigt tjock kan du ta två tunnare böcker och lägga på varandra.

{2} Slå in papper runt boken precis som en vanlig presentinslagning, men vik upp endast en av kortsidorna. Fäst allt med dubbelhäftande tejp.

{3} Biga/skåra sedan långsidorna i mitten och vik försiktigt inåt. Nu är påsen färdig!

Jag gjorde två hål på båda sidor av pappret längst upp och knöt en rosett igenom, för att hålla påsen stängd. Jag har använt Inkidos snygga stjärnpapper som passar perfekt till nyår, och rött rutigt band till.

Det är svårt att fota, men här ser ni lite av det härliga skimret från glimmer misten som jag sprayat över påsen.


Eftersom jag fyller år idag (bättre sent än aldrig? :)) så vill jag fira lite extra med en utlottning av en glimmer mist Creme de Cocoa!

För att delta i utlottningen vill vi att du kommenterar detta inlägg, där du tipsar om någon bra nyårspresent. Utlottningen avslutas kl 24.00 inatt den 30 december.

/ Emma

17 kommentarer:

Jessica sa...

En fin nyårspresent tycker jag är när man ger bort en flaska, champagne eller vin eller vad man nu vill, tillsammans med ett par fina glas som man dekorerat själv med till exempel året. Då kan värden/värdinnan eller värdparet skåla i glasen på tolvslaget och sedan ha ett fint minne att spara.

Unknown sa...

Jag tycker om att ge bort ngt man själv gjort - tex godis eller kakor. Fint inslaget i cellofan med dekorerad tag blir det personligt och festligt på samma gång!

Anki T sa...

Något jag tycker om att ge (och få för den delen också)är en riktigt lyxig blombukett eller en fin ljuslykta att ställa på trappan i nyårsnatten

Unknown sa...

Varför inte ge bort ett dekorerat ljus och en tändsticksask inslaget i cellofan!?

Grattis på födelsedagen!

Sindra sa...

Bubbel och choklad
gör värdparet glad
till det en marchall
att ställa på trappen kall
slås in i fin cellofan
läggs inte under gran
ta med ett glatt humör
och sjung sen i kör
Gott Nytt År!
Skål!

♥ Annlouise ♥ sa...

Å jag skulle ge bort ett litet badkit - en härligt lyxig badbomb, en svamp och något annat som doftar gott eller kan förgylla ett bad eller en härlig dusch! Inslaget i en fin korg eller cellofanpåse... eller varför inte både och!

Karolina/karehed sa...

Grattis på födelsedagen! :-)
Lite italienska delikatesser i en fin korg är en uppskattad present!

evamar sa...

Grattis!

Allt som går att äta och dricka, tycker jag är fina presenter. En trevlig korg med en fin frukost till värdarna, tycker jag känns omtänksamt!

PS. Jag länkar och hoppas att du tycker att det är ok!

care69 sa...

En bra present tycker jag är en riktigt fräsch blombukett.
(Lite lagom lyxig som står i kontrast till alla julblommor.)

jessie sa...

Åh Grattis på födelsedagen! =) Jag vill gärna vara med och tävla! =) En bra nyårs present är choklad och en flaska champagne! =)

Här är min mailadress: Jessica.blogg@hotmail.com

Gott Nytt år!
/Jessica

Anonym sa...

Nåt som du själv har tillverkat med kärlek kanske nybakde kakor inlagda i cellofan, ett hembakat bröd. ett vackert tillverkat kort där du önskar att 2010 blir ett fantastiskt år.för visst blir det det
miamaria

miamaria_wannmyr@hotmail.com

Olelsi / Nettan sa...

Morots bitar / Gurka och en god dipp till. Gör i ordning på ett fint fat, skål till dippen och ge till dem du ska.
Klart och snyggt, bara att smaska på innan tolvslaget.

Hoppas att man har lite tur!!

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.
hockeytossan@hotmail.com

mathilda sa...

mitt tips är en chapang flaska med hallon smak
kram<3
mathildaros@hotmail.com

scrapErica sa...

En perfekt nyårspresent till alla som gillar sötsaker (och vem gör inte det?) är hemmagjorda praliner i en hemmagjord och dekorerad ask. Fint, gott och garanterat uppskattat! Grattis på födelsedagen förresten! =)

Nenne sa...

Grattis i efterskott goaste Emma!! Hoppas du fick en fin födelsedag! :D

Gott nytt år!

Karin sa...

Hej
Jag vill gärna vara med i din tävling. En rolig och bra nyårspresent är att ge bort hemma gjord sylt, så som hallon blåbär eller lingon sylt. En fin glasburk gör det hela till en fin fin present

cecilia sa...

Hej jag är med i tävlingen! :D

En bra present skule vara.... ett presentkort på spa, för att kunna slappna av efter allt festande över nyår!