Sidlista

tisdag 29 december 2009

Exploding pyramid till gamlafarmor

När mitt härliga DT-paket damp ner sådär lagom till jul, fick jag genast lust att göra ett par små julklappar till. Så jag gjorde ett par små pyramider till mina barns mormor och gamlafarmor.

Själva utsidan är klädd med ett underbart prickigt papper från Inkido, och prydd med blomma och blad från Prima samt en jättesöt liten metallcharm.

För att öppna lyfter man av det lilla "bältet", och så vecklas pyramiden ut.

Inuti har jag satt foton på våra guldklimpar, samt dekorerat med en ros och några krysantemum, samt papper och gulddekoration från Making Memories Vintage Findings.

En liten närbild. Blommorna har jag stuckit ner genom hål i botten, vikt stjälken i 90 grader, samt fäst fast med tejp innan jag har limmat fast alltihop i själva pyramiden.

Hoppas alla får massor av tid för skönt pyssel nu i mellandagarna. God fortsättning!

// DT Jenny

Beskrivning på hur man gör en exploding pyramid finns t ex här.
/ Emma


1 kommentarer:

Cath. sa...

Helt fantastisk pyramid-box! Måste testa nån dag jag med...
Jag vill passa på att tacka för året som gått, för all fin inspiration man hittar här i bloggen av både dig Emma och ditt härliga D-team! Önskar er ett härligt nytt år! Kramar!