Sidlista

söndag 6 december 2009

{Lucka 6} - Julklädd ask

Idag har det varit lite krångel med Blogspot, men bättre sent än aldrig, eller hur? :)

Att altra och göra fina askar är något jag ofta gör, och nu inför jul känns det lite extra kul att göra askar för allt godis och kakor :)

Här har jag klätt en pappask med julpapper från Inkido och Graphic 45 (det utklippta ängelmotivet). Jag började med att måla alla kanter och kartongbladet i mitten på locket med vit akrylfärg. Sen klädde jag asken med pappren. Jag lät alla papper vara några mm mindre än askens mått, då jag ville ha alla kanter vita.

Änglarnas vingar blev beprydda med underbara pärlor...

... och avslutningsvis knöt jag ett band från MM runt lockets kant. Även alla papperskanter är gnuggade med lite akrylfärg för att skapa en vintrig känsla. Askar kan du numera hitta till ett bra pris på IKEA:s barnavdelning :)

{Dagens lucka} - Vi lottar ut ett helt set med Inkidos alla pärlor - mint, mörkröd, vit och champagne! För att delta i utlottningen vill vi att du kommenterar detta inlägg, där du berättar om ditt bästa tips på vad jag kan göra för gott att lägga i asken! Utlottningen avslutas kl 21.00 den 7 december.

/ Emma

16 kommentarer:

Ninas hobbyblogg sa...

Fick smaka på underbar iskonfekt igår. Köpte såklart ingredienserna, och skaffade receptet. Vilket var superenkelt!
250 g choklad
250 g cocos fett
3 tsk mintchoklad-honung ( min kommer från Lustgården) www.lustgarden.biz

Petraso sa...

jag Skulle lägga små ettiketter Som mottagaren kan använda att sätta på blommor och annat den vill ge bort!

Mill@n sa...

Jag hade lagt ett lager med lyxigt, prassligt vellumpapper och inuti mina chokladdoppade fikonbollar (Mixade fikon & mandelmassa) MUMS!

Sindra sa...

Skriva några "att-göra-tillsammans-biljetter. T ex Gå på bio, ta en fika, laga en god middag tillsammans.

Caroline sa...

Jag hade lagt ner mina supersmaskiga "snöbollar":

VIT CHOKLADTRYFFEL
200gr vit blockchoklad
1 dl vispgrädde
1 droppe bittermandelolja

*hacka chokladen koka upp grädden låt koka 1 minut ta från spisen rör ner
chokladen rör till en slät smet i med bittermandeloljan. Låt stå ca 1/2 timme
rör den slät & blank låt stå 2 timmar till. Blanda 1 msk florsocker & 1 msk
vaniljsocker rulla bollar av chokladen rulla i "pudret". Förvaras svalt.

Cath. sa...

Å så fin!
Jag hade absolut lagt ned det bästa julgodis jag vet (näst knäck då...)nämligen ROCKY ROAD!!! 600 g mörk fin choklad, 2 påsar Dumle skurna i mindre bitar, 2 nävar minimaschmallows, 3 dl salta jordnötter (eller cashew)och 1 dl skalade pistagenötter. Smält chokladen, blanda i det övriga och klicka i småbrödsformar. Mmmm....

Anonym sa...

http://lenislenis.blogg.se
Jag hade lagt i knäck! Det är det "typiska" julgodiset!
Men man får hålla sig till att suga på dem så inte plomberna ryker ;-)

lisa sa...

Jag skulle lagt i mina populära saffransskorpor!

Nenne sa...

I år är min favorit FUDGE! Nam nam! Supergott och enkelt! Smält en massa god choklad (400 g) och en burk kondenserad mjölk, blanda i en matsked smör. Hacka nötter eller annat gott, t ex polkagrisar. blanda det i smeten. Bred ut det hela på en plåt och skjuts in i kylen ett par timmar. Skär i lagom stora bitar.

Superfin ask!

citronlime sa...

Underbart fin ask! :)

Jag hade använt asken till att överraska en scrappande vän ;) Jag hade lagt ner diverse godsaker, skrivit ner några utmaningar och sen en portion inspiration ;)
Perfekt till de lediga dagarna runt jul :)

citronlime sa...

För att förtydliga: godsaker = scrapsaker ;)

Tindela sa...

JAg hade packat ner jättegoda kokosbollar.. MMM..

Jessica sa...

Jag hade lagt i ett par bitar av alla sorters smaskiga julgodis jag skall göra i år.

Catrin Andersson (Lillstrumpa) sa...

Underbar låda! Jag hade packat ner en god bok och ett altrat bokmärke som kan njutas av under julen.

Unknown sa...

Jättefin ask! Jag hade lagt i smaskiga saffransskorpor, recept finns här:
http://emmapysslar.blogspot.com/2009/12/saffransskorpor.html

mojje sa...

Jag hade gett bort den tillsammans med en flaska rött. I asken hade jag lagt mandel, russin och glöggkryddor som ska ner i vinet.