Sidlista

tisdag 12 januari 2010

Minialbum med Graphic 45

Jag har knåpat ihop ett litet minialbum, för att samla mina fina foton av min mor som ung. Såhär blev framsidan:

Jag har använt papper från Graphic 45 Domestic Goddess, körsbärsblomma (finns i många färger) och pärla i kvinnans hår...

... och bundit ihop albumet med rutigt rött band.

Jag har också använt Crafty Individuals notstämpel och klockstämplar samt Inkidos minirosor på sidorna ovanför.

En närbild på ett av pappren, där jag använt lacket Crackle Accents på kossan.

Albumet är superenkelt att göra! Det du behöver är enfärgat papper, som du sedan viker som ett dragspel/accordion och limmar ihop. Här hittar du en bra beskrivning på hur du kan göra.

/ Emma

2 kommentarer:

Chris_P sa...

Superfint! Och en jättetrevlig idé!

Anonym sa...

Jättesnyggt album! Och vilka fina bilder!