Sidlista

lördag 16 januari 2010

Stjärnalbum med doptema


Minialbum kan jag inte få för många av! Jag tycker de passar speciellt bra när man vill sammanfatta någon särskild händelse, som i detta fall ett dop:

Jag har använt Inkidos stjärnalbum, som jag klätt med papper från Prima. Jag brukar rita av albumets former på de papper jag vill använda, skära/klippa ut och sen limma fast på albumsidorna.

Jag använde en mask (just denna kommer snart i lager igen!) och gnuggade ut distress ink i både brunt och rosa för att få de fina swirlsen på pappren. Ituklippta swirls från Prima fick pryda in mot mitten, där jag fäst ett papper bakpå med en doptext. I själva ringanordningen har jag knutit fast en bit tyll.

På alla sidor inuti albumet har jag använt notstämpeln från Crafty Individuals, som jag stämplat med lite på måfå på pappren. Här har jag använt Distress Ink Tattered Rose.

Närbild på blommor och dekorationer från MM.

Här stämplade jag istället med Shabby Shutters, en fräsch grön färg. Återigen swirls...

... och dekorationer från MM:s Girl Mini Kit.

Slutligen stämplade jag med Walnut Stain (snart i lager igen).

Varför inte göra ett minialbum om förra semestern, dina barn eller barnbarn, dina husdjur, ditt hem eller trädgård, dina barndomsminnen... Det finns hur många teman som helst, det är bara fantasin som sätter gränserna! :)

/ Emma

2 kommentarer:

Linapyssel sa...

Emma!
Det är fantastiskt! jag älskar stjärnalbum och detta är sååå vackert
Kram Lina

Anna Smid sa...

Åh, så fint!