Sidlista

tisdag 26 januari 2010

Yoli gästar Scraplagret!

Idag presenterar vi stolt vår nya gästdesigner Yoli/YooRee! Yoli är en väldigt spännande designer, för man vet aldrig riktigt vad hon kan tänkas hitta på. Allt hon rör blir till guld och hon är en mästare på att göra materialet till sitt eget. Titta och njut av hennes första layout för Scraplagret! / Emma

--------------------------

Hej hej!

Idag är det min tur att få äran att gästa Scraplagret. Jag har sett så mycket fram emot detta och jag hoppas att jag ska kunna inspirera er ordentligt med mina små hjärtliga alster. Ja, nu i Feb är det ju alla hjärtans dag och jag kommer sprida mycket love här hos Scraplagret då.

Denna Layout är på mina två älsklingar Hanna och Jonna. Tycker att detta foto är helt fantastiskt och när jag fick Emmas härliga scrapkit visste jag att nu äntligen hade jag de rätta papprena till detta projekt. Tänk att det är så olika, vissa saker vet man med en gång - å andra kanske inte heller spelar så stor roll, medan vissa saker vill man ska bli Perfekta! :D Å dessa papper från Pink Paislee var mer än perfekta till detta projekt. Tack Emma för dom underbara sakerna i kitet - precis i min smak - så härligt.

Jag började med att inka in bakgrunds pappret som är en vit cardstock med Distressfärg. Mixat den gula nyansen Mustard seed med den bruna Walnut Stain för att fånga upp färgen från solnedgången i fotot. Det passade fint som accentfärg till papprena. Visst är det bara för läckert när man har massor med olika papper i lager på lager. Jag älskar när man mixar olika mönster, former och river så att det verkligen blir 3d-känsla på mina alster. På den rosa fotomattan som är en Bazzill Dots så inkade jag också in Tim Holtz masker för att få mer effekt och djup i Layouten. Fungerar lika bra på Dots som på vanliga strukturer.

På denna LO har jag använt en massor av minirosor i olika storlekar och rosenblad tillsammans med dessa. Ni missar väl inte de läckra ormbunksbladen också - mums så effektfulla och lätta att använda. Kan tänka mig att de är snygga på nästan vilket alster som helst.

Som ni vet är jag galet förtjust i Thickers och på denna LO är det rosa bokstäver i härligt romantisk skrivstil. Bara lite brun chalk på också så smälter de fint in i den övriga designen.

En liten charm fick också pryda LO:n tillsammans med små tags och underbara Say it in Pearls från Prima. Vet inte hur jag skulle klara mig utan alla dessa olika läckra swirls från Prima. hihi :P

Det var allt för mig denna gången. Nästa gång jag tittar in här så blir det mer kärlek och mer hjärtligt också för den delen!

Ha det bäst!


Kraaaamar

//Yoli

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så otroligt vacker!!

Cina99 sa...

Ljuvligt alster! Det är så många detaljer så en titt räcker inte, det blir många många... :D

Yvonne sa...

Åhh så snyggt!
Ja Yooree är verkligen en mästare av klass. Helt otrolig och söt är hon också =))
Kram//Y

Camilla sa...

Skriver här åxå uuunderbart underbart underbart!!!!

Kram

Nenne sa...

Supersnyggt Yoli! gillar de små snurrorna du gjort med floss och blomhögarna, tack för alla tekniktips oxå! Du är bäst! :D