Sidlista

torsdag 11 mars 2010

Layout av spillark

Att scrappa även med det som egentligen är spill är en idé som jag tagit fasta på. Här nedan har jag använt hela tags-arket från Graphic 45:s Lé Romantique, och endast låtit vissa tags sitta kvar:

Bakgrunden är Bazzills prickiga Pepper, rikligt sprayad med glimmer mist. På tagen ovanför sambons huvud har jag embossat Älskar livet från Inkido.

Här har jag istället satt ett av Lé Romantique-pappren bakom det förtryckta hålet, för en tag som jag ville använda till annat. I övrigt mintfärgade pärlor, lite Crackle Accent på frimärket och en kant stansad med Marthas Doily Lace.

Här en del av en Prima pärlswirl med små rosor av lera, och en utklippt ros med glitterlim i mitten. De runda fjärilstagsen tryckte jag ut och fäste på 3D-kuddar.

Även här har jag använt glitterlim i tjejens hår. Jag gillar verkligen Distress Stickles glitterlim, vars lite större glitterflingor ger mer struktur.

/ Emma

0 kommentarer: