Sidlista

torsdag 1 april 2010

Vi presenterar stolt vår nya designer!


Scraplagret har fått tillskott till designteamet, och det av superhärlig tjej som garanterat kommer inspirera er massor:

Nämligen Pernilla!

Här kommer en liten intervju:

-----------
Namn: Pernilla (Nilla) Nilsson

Nick: Jajisses

Blogg: http://jajisses.blogspot.com

Bor: Jag bor i Hallsberg i ett gammalt hus med man och barn. Det ser ut som Villekulla och har till och med ett sockerdricksträd.

Bakgrund: Jag har alltid älskat att "klippa och klistra", (som en vän en gång så fint kallade min hobby), men det hela med scrapintresset startade runt 2004, när syster och jag klistrade ihop ett album med familjerecepten, till vår andra syster.

Min inspiration hittar jag främst på nätet, alla duktiga och underbara scrappare, handarbetare och konstnärer, och mycket från mina älskade systrar. Fast jag har inte varit så framträdande i mitt skapande förräns nu, men det beror mest på att jag har en liten kille på två år som har tagit mycket av min tid.

Jag medverkar just nu i två inspirationsbloggar, Skrotboken samt Swe Scrapbook. Men Scraplagret och Emma är mitt första DT-uppdrag, så tack söta Emma för den fina chansen.

Stil: Jag har ingen sammanhängande stil, för jag är för nyfiken. Jag vill testa, prova och framför allt använda allt vackert som finns. Något som är utmärkande med mig är att jag älskar att ösa över saker på min alster, så jag brukar utmana mig själv ibland att skapa rent, med minsta möjliga dekos på.

Mina favoritdekorationer just nu är att använda symaskinen på mina alster, samt blommor, glitter och bokstäver. Jag älskar bokstäver. Men listan kan göras lång och som sagt, det finns ju så mycket vackert att skapa med.

Övriga intressen: Handarbete, måla och skapa när tid finns. Men familjen tar sin tid och jobbet sin tid, att vara dagmamma är (citerar syster) mer än ett jobb, det är en livsstil.

Scrapbookingen är i topp på hobbylistan och täcker in stor del av mitt "kli" i händerna, då den här hobbyn sammanfattar en hel del handarbeten, som t ex sömnad, broderi mm.

-----------

Varmt välkommen till Scraplagrets designteam Pernilla! Alldeles strax kommer Pernillas första alster :)

/ Emma

0 kommentarer: