Sidlista

fredag 14 maj 2010

Exempel på användning av runda papper - del I

Många tillverkare gör nuförtiden ett eller flera papper med annorlunda form till sina kollektioner. Förutom att använda dem som de är, tänkte jag komma med några förslag på hur man kan göra. Vi börjar med dagens layout, med kollektionen Starlight från Pink Paislee:

Jag har använt Spark som bakgrund, och sen det runda pappret Shooting Star. Jag skar bort kanterna från två håll på det runda pappret och fäste i nedre vänstra hörnet på bakgrundspappret. Sen tog jag den största bortskurna biten och fäste uppe i högra hörnet. Efter att jag limmat fast den skar jag bort överflödet längs layoutens kanter.

De bulliga kanterna på det runda pappret har fått vita prickar med AC:s vita penna. Den täcker verkligen bra även på mörka underlag! Om man tittar noga ser man att jag också använt krackeleringsstämpel på de ljusare partierna på pappret. Det kanske syns bättre här:

I mitten av det runda pappret är en stjärna. I den stämplade jag Inkidos motiv Stjärna Rund, men bara textdelen (det runda på motivet tejpade jag för). Lite pärlor är aldrig fel heller!

Titeln blev till med hjälp av dymon och thickers chalkade med svart, med en textsticker från October Afternoon under.

Pink Paislees korkdekorationer med de stora läckra bradsen i mitten, toppade med varsin pärla. "Childhood" är små pärlor från ett Rädda Barnen-armband som min svärmor köpte åt mig. Tyckte det passade perfekt att använda på en layout :)

/ Emma

1 kommentarer:

Petra sa...

Vilken underbar LO. Så fina detaljer. Gillar speciellt rundeln men "childhood". Mycket fin.
Kram
Petra