Sidlista

tisdag 29 juni 2010

Vi välkomnar Nenne till designteamet!

Vi har fått tillökning till designteamet! Denna gång är det en tjej som varit en av mina egna personliga favoriter väldigt länge. Hon scrappar i alla stilar, smakfullt men ändå busigt, elegant och med humor, altrat, kort och layouter... Ja säg det som Nenne inte gör, och det med en stor kreativitet bakom!

Namn? Jenny Bemert

Alias? Nenne

Blogg? www.creativenenne.blogspot.com

Bor? Jag bor med sambo och tre barn i ett litet, gammalt hus i Segeltorp som är en underbar, lugn Stockholmsförort – villor och radhus om vartannat och nära till allt, det allra bästa är att naturen är så nära fast det bara tar 10 min med bil in till Stockholms centrum!

Bakgrund? Jag har scrappat i 1½ år nu fast egentligen kände jag till scrapbooking långt innan det, jag ville inte börja för jag visste att jag skulle fastna och det gjorde jag rejält! Jag, som många av oss, har alltid pysslat med papper och gjort egna kort, arrangerat foton i album och dekorerat paket långt innan det hette scrapbooking.

Det senaste året har jag haft förmånen att gästa ett par butiker och varit kortmakare åt ytterligare en butik (som tyvärr lagt ner nu) dessutom är jag inspiratör hos Kortskissen. Att få vara med i designteamet hos Scraplagret har sedan butikens öppnande varit en dröm för mig – Emma har sedan min scrapdebut varit min stora idol och inspirationskälla – och jag är så otroligt glad och ärad att nu få ingå i detta talangfulla gäng!

Stil? Det är först på senare tid som jag har känt att jag har hittat min stil som man skulle kunna säga är en blandning av färgglatt, lekfullt och shabby chic men jag har också en extrem dragning åt det grafiska svart/vita och enkla. Jag är alltför nyfiken för att bara vilja ha en stil utan njuter istället av att prova allt! Jag beundrar de scrappare som alltid är trogna sin stil men jag tror inte det är något för mig!

Använder gärna? Jag älskar dekorationer och gärna annorlunda, nya former och material där man får fundera ut nya sätt att använda dem. Min absoluta favoritfärgkombination är blått och rött i alla nyanser och ibland i kombination med andra färger, alla färger funkar med rött+blått!

Min stora last när det gäller scrapprodukter är nog just dekorationer i alla former – bling och
pärlor, journalingstickers, chipboardfigurer, alfabeten i alla former, metalldekorationer och band/spets. Dessutom älskar jag att kladda med färg! Distressers, akrylfärg, akvareller, pennor – you name it!

Använder helst inte? Omöjlig fråga :p Jag har nog ett par saker som jag aldrig använt men de är inte många!

Övriga intressen? Jag är en musikälskande, kaffemoster som älskar att måla/teckna, påta i trädgården, heminredning, laga mat är en passion – inte ett intresse! Jag har alltid älskat att sy och jag har gjort egna smycken, dessa intressen har dock fått ge plats åt scrappingen, men de båda går ju att kombinera med scrap! Nu i sommar har jag dessutom skaffat en ny hobby för vi har precis köpt en husvagn – det ska bli så roligt att campa!

Vi önskar dig varmt välkommen till designteamet Nenne! Nu ser vi fram emot all inspiration och njutning som jag är säker på att dina alster kommer att ge :)

/ Emma

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Så härligt att se ditt ansikte här!! Emma har gjort ett riktigt bra val!!! Lycka till Nenne, ska följa dina skapelser!!! Många kramar och lyckönskningar från mig till dig /Alexandra

Nenne sa...

Tack Alexandra!!