Sidlista

lördag 19 juni 2010

Victoria ♥ Daniel

Om bara ett par timmar är det dags för det kungliga kronprinsessbröllopet, och jag måste faktiskt erkänna... jag som egentligen inte är sååå intresserad tycker att det ska bli riktigt kul att få se det, om än på TV :)

Inspirerad av bröllopet så blev detta kort till:

Jag har använt Magnolias nya papper Something Old Something Blue, och då självfallet det med kronor på som bakgrund :) På det beige pappret är Magnolias stämpel Love Lantern stämplad med distress Frayed Burlap, och bredvid står Tilda with Peony.

Tilda bär en söt liten krona från Tim Holtz, med små små pärlor som pryder ramen.

Blommorna kommer från Prima och den vackra bradsen från You Do.

Jag började att färglägga med distresser alldeles nyligen och det är så roligt, även om jag får öva öva öva hela tiden.

Dessa färger har jag använt:

Hud: Tattered Rose, Victorian Velvet på kinderna
Hår: Scattered Straw, Frayed Burlap
Klänning: Weathered Wood
Rosett: Black Soot (väldigt utspädd)
Ros: Victorian Velvet, Tattered Rose. Löven är målade med Bundled Sage.
Skor: Black Soot


Nu ska jag titta på intervjun med kronprinsessparet :)

/ Emma

1 kommentarer:

Unknown sa...

Jisses vad duktig du är. Superfint kort och färgläggningen med.
Kram Nilla