Sidlista

torsdag 1 juli 2010

Manligt kort...

Det är alltid lika svårt att göra kort till män, det blir ju lätt att man slänger på lite pärlor och blommor av bara farten. Men med de läckra chipboardkronorna och bingoplupparna från Maya Road och en bild på en tuff kille på motorcykel blev det så här läckert:


Jag valde att göra en annorlunda vikning på mitt kort. Först skar jag till och vek ett vanligt 15 x 10 cm's kort, sedan gjorde jag ett mindre kort med måtten 9 x 7 och limmade fast det åt andra hållet på insidan av det stora kortet. Man kan sedan vika det lilla kortet över framsidan. Här nedan ser ni precis hur jag menar!


Jag dekorerade kortet på framsidan och insidan med papper från My Mind's Eye: Pleasant Stripe och Content Geometric, MME's papper är så härligt tjocka med klara, fina färger i härliga mönster!


Den härliga bilden med motorcykelkillen har jag laddat ner gratis från Shabby Chic papirskatter, en blogg som dessvärre inte verkar finnas längre. Men Tammy Tutterow har massor av vintagebilder och länkar till andra sidor med bilder, eller så söker du på Google efter den typen av bild du vill ha!

Jag satte ett fint brun/vitt band under bilden och knöt det runt hela kortet för att låsa det. En Maya Road krona, infärgad med blå mist och en bingoplupp med födelsedagsbarnets ålder blev pricken över i!


Den fina grattisstämpeln från Inkido är en riktig favorit hos mig, här stämplad med svart dyna på MME's die cut-papper. Ibland när man stämplar på ett papper med mycket struktur, som på MME's papper, så fäster inte färgen ordentligt överallt - då brukar jag fylla i lite med svart penna (om man stämplat med svart förstås!) så blir motivet klart och framträdande.

/ Jenny

0 kommentarer: