Sidlista

fredag 6 augusti 2010

Hallowe'en in Wonderland - byrålådeask med kort

Jag vet, jag vet... det är augusti. Men å andra sidan är det bara några få månader och vips så är det Halloween! Eftersom vi redan har pappren Hallowe'en in Wonderland från Graphic 45 i lager, så tyckte jag det vore roligt att göra något till just Halloween med dem.

Det blev en ask som ser ut som en byrålåda, att ha mina Halloween-kort i:

Stomme av cardstock, klädd med de mönstrade pappren och dekorerat med rött prickigt band, natursnöre, Tim Holtz Tissue Paper (snart i lager igen), pärlor, alfabetsstickers Pink Paislee... Ovansidan är distressad i kanterna med Vildas Splash-stämpel.

Jockeyn är rikligt dekorerad med glitterlim och som här på hatten lackad med Glossy Accents. En loppisknapp passade fint till.

Asken har en öppning där man drar ut en låda, och där ligger kort som jag ska skicka :)

"Byrålådans" framsida består av mönstrat papper som embossats med Crafty Individuals krackeleringsstämpel och Chunky Crystals genomskinligt embossingpulver. Det ger en riktigt läcker yta! I övrigt sticker från October Afternoon och brad från You Do.

Jag bjuder även på några av korten som ligger inuti:

Jag har använt ungefär samma material som till asken, med tillägg av Vilda Stamps vackra Vingar (målad med distresser), swirlstämpel bakom och dymotext.

Jag målade med olika nyanser av svart och brunt i varandra, och lade på lite glitterlim som avslutning.

Här har jag använt ett utskuret "spelkort" från ett av mönsterpappren, och bakom är det stämplat med Inkidos Not Kollage för att rama in. Samma band, snöre och brad som till asken.

Jag embossade även spelkortet på samma sätt som byrålådans framsida - det kanske syns lite dåligt men om du tittar riktigt nära så... :)

Beskrivning på byrålådeasken kommer!

/ Emma

0 kommentarer: