Sidlista

onsdag 15 september 2010

Färgläggning med distresser

Det finns en sak med scrapbooking som jag tycker är svår, och det är att färglägga stämpelmotiv. Jag har aldrig haft någon naturlig fallenhet för målning och det märker jag av :) Men jag tycker ju det är så roligt, så nu har jag bestämt mig för att öva öva öva! Och jag blir bättre, och här blev jag nöjd:

Kortstommen är sprayad med Glimmer Mist och kanterna infärgade med fluid chalk. Favoritpapper från My Mind'e Eye bakom motivet Tilda with Umbrella från Magnolias Bon Voyage-kollektion.

Jag dekorerade Hydrangeas, pärlor och utstansad blomma i 7Gypsies papper och swirl i kartong som jag färgade med Distress Ink. Jag klarembossade lite på blomman för att ge den extra struktur.

Lite närbilder på färgläggningen, med olika fokus. Jag har använt distressfärgerna Tattered Rose/Antique Linen till ansiktet samt Frayed Burlap, Walnut Stain, Black Soot och Victorian Velvet. I shoppen finns alla distresser som dynor och de senaste även som refiller.

Mina bästa tips angående färgläggning är att öva massor och inte minst att kolla in hur andra gör! T ex i Magnolias tidningar så finns det väldigt bra bilder på målade motiv. Välj ut favoriter och försök efterlikna dem. Och var inte rädd för att ta i lite extra med färgen. För även om jag inte är expert på färgläggning så tror jag att man kommer långt med tipsen ovan :)

/ Emma

0 kommentarer: