Sidlista

söndag 12 september 2010

Husdrömmar


Just nu går jag i stora husköpar-planer! Snart snart kommer budgivningen på vårt drömhus avgöras! Knasig som jag är håller jag nu för fullt på att samla inspiration till inredning, idéer för trädgård ja allt möjligt som hör till...

När jag ser en bra bild på något tänker jag att det där kommer jag ihåg! Men jag glömmer fort, så jag tycker om att skriva ner idéerna, gärna rita lite också! Så jag har köpt mig en liten anteckningsbok i A5 som redan hade flikar inuti, perfekt!

Framsidan var rätt tråkig å... ja ni vet! Fram med lite snygga papper så blir det så väldigt roligare.

Alla papper kommer från Magnolias Bon Voyage kollektion, jag är så kär i papperet med plankor att jag nog måste beställa en hel bunt!

Stämpeln är Magnolias Tilda with Bundle som jag har färglaggt med distresser och klippt ut. Blommorna är blandade rosor, cherry blossoms och Primas Hydrangeas. Där gömmer sig även två pins och en ranka crystal drops.

Det mesta utom motivet är sedan sprayat med Glimmer Mist.

Å sen har vi ju den här snyggingen! En charm från 7Gypsies - Fortune på en kedja med klolås. Suverän att bara häkta fast på lämpligt ställe! Jag tror jag ska dekorera min handväska med en!


Boken igen, fast från sidan! Nu ska jag fortsätta att rita in mina idéer! Hej så länge!





























2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Sååå snyggt!! Men hur får du till pappret så snyggt vid ringarna i pärmen? Supersnygga färger och dekorationer!! Och Emmy - lycka till med budgivningen!!
//Linda

Emmy sa...

Jag snurrade runt ringarna och tråklade ut hela första sidan försiktigt försiktigt, sedan limmade jag fast papperet på sidan och därefter gjorde jag hålen i papperet med mitt öljetverktyg. Sen var det bara att försöka tråkla in sidan mellan ringarna igen, jag fick böja till dom lite efteråt så att det skulle bli tätt igen.

Hihi, kan meddela oxå att budgivningen gick strålande! Vi flyttar in i eget hus 1 nov!