Sidlista

torsdag 14 oktober 2010

Eget mönsterpapper

Förra helgen var det cybercrop på Svensk Scrapbookings forum, dvs. som en pysselträff fast på nätet med massa roliga utmaningar. En av utmaningarna var att göra eget mönsterpapper till sitt kort. Här tänkte jag berätta hur jag gjorde till mitt, som blev ett Halloween-kort:

Kortstommen är Bazzills Mexico City, och sen har jag använt Tim Holtz stämplar, dies, Distress Ink, klarembossing och Glimmer Mist. Blomman från Prima var vit från början, så den är också sprayad med mist.

{1} Jag skar ut ett vitt vanligt papper och sprayade rikligt med gul Glimmer Mist.

{2} När det torkat stämplade jag med Tim Holtz-stämplarna och Distress Ink, och jag använde då spindelnätet och fladdermössen i orange och svart.

{3} Till sist körde jag pappret genom Cuttlebug-maskinen med embossing-foldern Dot Matrix.

Mitt mönsterpapper är klart!

Tagen är en Styled Label som jag stansat ut och sedan stämplat med flera av de andra stämplarna i Tim Holtz-packen. "Splattet" i grönt är också klarembossat ovanpå (det syns tyvärr inte så tydligt här).

Det var väldigt roligt att göra eget mönsterpapper, pröva du med! :)

/ Emma

1 kommentarer: