Sidlista

lördag 30 oktober 2010

I ur och skur

Min personliga favorit bland Pink Paislees nya papper är kollektionen Old School. Jag älskar färgerna och jag älskar mönstren, som passar perfekt till hösten! Här har jag använt pappren till en layout om en flicka som precis börjat på dagis ;-)

Jag har också använt en av de matchande canvasbårderna längs upp, tillsammans med natursnöre. Dessutom har jag varit flitig med gul Glimmer Mist här och där.

Trädet och löven är utstansade med Tim Holtz nya dies. Trädet är stansat i kartong, typ som det som är på baksidan av kollegieblock. Efteråt målade jag det med Crackle Paint, och sen gnuggade jag på lite extra Distress Ink i brunt för att få ytterligare nyanser.

Löven är utstansade i ett av Pink Paislees ofärgade Parisian Anthology-papper, och sen infärgade med Distress Ink i orange och bruna toner.

Jag älskar den här tygblomman som kommer från Maya Road, dekorerad enkelt med en gnistrande sten från Webster's i mitten.

/ Emma

1 kommentarer:

Unknown sa...

Otroligt vacker layout!!