Sidlista

måndag 11 oktober 2010

Ms. Sunshine

Vissa papper bara måste jag scrappa med på en gång, då jag direkt får en idé eller inspiration. Den här gången var det October Afternoons Seaside-papper, och speciellt pappret med vimplar som kickade igång mig:

Jag använde bl a det snygga pappret med formade kanter, tillsammans med utklippta vimplar. Vimplarna längst ned följer den rundade formen på det röda pappret, som jag gjorde genom att skära pappret längsmed en stooor tallrik.

Alfabetsstickers från Jenni Bowlin och Pink Paislee fick bilda titeln, stämplade med lite rött "splatt" över och toppat med 3D-lack.

Mycket från Crates nya kollektion Restoration går alldeles utmärkt att matcha med Seaside - här i form av brads och rub-ons. Jag har också blandat upp med lite loppisknappar över layouten.

Primas pärlswirl och nya Love Letter Roses - det kan aldrig vara fel! :)

/ Emma

1 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhh, riktigt läckert! Många fina detaljer...