Sidlista

måndag 1 november 2010

Godisask med julens lila

Häromdagen bestämde jag mig för att prova på att göra godisstruten som visades i senaste MagnoliaINK. Och den var riktigt rolig att göra! Såhär blev den:

Grå cardstock som bas, och kanterna är infärgade lätt med vit StazOn stämpeldyna. Sen klädde jag in basen med papper från Ladybug and Friends Light a Candle, och knöt samman ändarna på "struten" med Reprints vackra bomullsspets.

"Tagen" är utstansad ur kartong med Tim Holtz dies, klädd med Ladybug-papper och sen embossad i kanterna med vitt och Chunky Crystals klart pulver. Tanken var att det skulle likna snö och jag tycker resultatet blev likt!

Ovanpå har jag stämplat Merry Christmas 1 i grått. Dekorerat runtom med bl a bokmärke och pärlor.

Blommorna är utstansade med Magnolias dies i vanlig vit cardstock, och sen har jag använt Glimmer Mist och klarembossing för att få till resultatet. I mitten fäste jag en läcker ros med glaspärlor.


/ Emma

2 kommentarer:

onkis sa...

Såå vacker, härliga färger!

Linda sa...

Fint du har gjort Emma! :)