Sidlista

fredag 19 november 2010

Rött + Rosa + Jul = SANT

Jag tycker det är roligt att som omväxling ha med mer icke-traditionella färger på julkorten. Här har jag kombinerat rosa och rött, en kombo som jag faktiskt älskar!

Kortstommen är Reprints Vintage Pink, och så har jag byggt på med flera ramar i andra enfärgade papper. I fokus är den embossade snöflingan från Tim Holtz, ovanpå Magnolias nya Vintage Christmas-papper.

Bakom fäste jag en bit av Pink Paislees Parisian Anthology-papper, som jag sprayat mycket lätt med rosa Glimmer Mist. Ur samma papper stansade jag sen ut de söta julblommorna, som jag också klarembossade lite i kanterna.

Innan jag fäste allt stämplade jag med Inkidos Border och Distress Ink Aged Mahogany, så att det sen skulle passa med den vita papprets placering.

I övrigt dekorerat med en snöflinge-charm trädd på en bit mormorsgarn samt pärlor.


/ Emma

0 kommentarer: