Sidlista

söndag 28 november 2010

Ska vi ta en fika?

Äntligen! Min stationära dator slocknade igår så inlägget kom aldrig upp. Sitter nu på sambons dator och det går ju, men allt går mycket långsammare när man inte är van :)

Det är verkligen busväder i Örebro just nu. Drivor av snö, snö som yr upp och busar runt i ansiktet och knappt en kotte ute trots att vi bor i stan och det är skyltsöndag! Tur man kan sitta inne och pyssla lite.

Jag har passat på att göra detta kort med Maja Designs nya Fika-papper. Muffinspappret är en favorit, och tillsammans med fika-stämpeln från Crafty Individuals blev jag så fikasugen att jag gick och köpte lussebullar i lokala matbutiken... :)

Stämpelmotivet är först embossat med pulvret Choklad och sen infärgat med Distress Inks (Victorian Velvet, Frayed Burlap och Walnut Stain) med Ink Blending Tool.

Dekorerat med kopparblomma, rutigt band, mormorsknappar och pärlor. Kanterna på kortstommen är stämplade med Inkidos Not Kollage, min allra mest använda stämpel i alla lägen!


1 kommentarer:

Helena sa...

Underbart kort.=)
Papperna är helt makalöst fina.
Jag hade med mig hela bunten på pysselträff igår och alla blev förälskade.
Här skiner solen periodvis och det är bara 6 minusgrader.
Ha en mysig första advent vännen!
Kram/Helena