Sidlista

måndag 15 november 2010

Sommarminnen i ett album!


Vi blev ju med husvagn förra året och planen är väl att bege oss ut i Europa under semestrarna, men vi började lite smått med en resa till Danmark med några lämpliga stopp med övernattning längs vägen. Vi var borta i 12 dagar och allt gick över förväntan - nästa år blir det Disneyland Paris! Men nu åter till sommarens äventyr som såklart måste dokumenteras med ett eget album!


Jag valde att göra ett accordianalbum (efter en massa letande så hittar jag faktiskt ingen bra beskrivning på hur man gör dessa så jag får ta och göra en tutorial på det! HÄR finns en beskrivning på ett album som dock blir lite mindre än mitt, håll till godo med det så länge!). Jag använde ett cardstock som jag delade på mitten, sedan vek jag fyra gånger så måtten på albumet blir 15 x 10 cm. Det blir då fyra uppslag och en fram- och baksida, nedan ser ni hur det ser ut:


När man gör minialbum tycker jag att det bästa sättet att få det enhetligt är att använde en pappersserie med tillhörande dekorationer, man kan även ha liknande design på varje sida så blir det inte så spretigt. Jag har använt Seaside-serien från October Afternoon.


Varje sida har i grunden samma design, matchande cardstock som matta och ett mönsterpapper, sedan skrev jag ut mina foton i mindre format med en ordentlig vit ram runt.


Eftersom man sätter ihop de två delarna så kan man skapa en liten extra ficka, jag klistrade dit en bit diecut-papper och klippte längs den vågiga kanten för att skapa min ficka där jag lagt i två tags med extra journaling.


Jag har använt dekorationer från det stora klisterarket och Word Stickers från serien genomgående i hela albumet.


Så, sätt igång att skapa och spara era egna sommarminnen nu!





0 kommentarer: