Sidlista

torsdag 23 december 2010

Idébok för julen


Jag är en sån riktig julgalning, som älskar allt som har med julen att göra, planerar in i minsta detalj och pysslar och pyntar som en idiot. Varje år köper jag högvis med inrednings- och idétidningar och hittar naturligtvis massa inspiration som jag sen aldrig hinner med att göra! Men det ska det minsann bli ändring på, för nu har jag gjort mig en liten idébok där jag tänkte spara urklipp och idéer jag hittar.

Jag har utgått ifrån 7Gypsies underbara bokpärmar, som jag har satt samman till en bok med hjälp av Tissue Tape (som jag för övrigt är helt beroende av vid det här laget). Så har jag bundit ihop vita boksidor med min trogna gamla Bind-It-All, och limmat fast mot bakre pärmen. Därefter har jag dekorerat med stämpel från Tim Holtz, papper från Ladybug & Friends, vintagebilder, bokstäver från Pink Paislee, samt helt ljuvliga änglavingar i koppar.

Jag knöt fast en manillatag i ett snöre för att ha som bokmärke. Nu behöver jag inte spara alla dessa tidningar längre, utan jag kan bara klippa ut alla inspirerande bilder och klistra in i min lilla bok!

1 kommentarer:

Ulrica sa...

Oj oj oj en sån vacker bok, en sån vill jag ha!
Hur har du gjort girlangen. Gör du på beställning?
God jul