Sidlista

fredag 24 december 2010

{Lucka 24} - Pillow Box istället för julpapper


Idag är det alltså julafton. Har du fixat och donat med allt, så kanske du till och med hinner pyssla lite? Därför tyckte jag en liten ask passade bra som inspiration idag :)

Till små julklappar kan man med fördel scrappa denna lilla ask. Jag testade att göra en sk. Pillow Box ("kuddask"), och det var jätteenkelt! Mallar finns överallt om man t ex söker på Google, se här.

Grejen var bara den att även om den var enkel, så lyckades jag göra den med mönstret på pappret åt fel håll - så tänk på det innan ni skär till pappret och stoppar det i skrivaren! :) Min box får dock vara "uppochned", den funkar ändå tycker jag.

Jag skrev ut mallen på Ladybugs Light A Candle-papper - tänk på att skriva ut på det som sen blir insidan. Innan jag limmade ihop den stämplade jag med Distress Ink Frayed Burlap och Inkidos Merry Christmas 1 samt Crafty Individuals brevstämpel.

Eftersom det är en presentförpackning gjorde jag den enkelt dekorerat med rutigt band, stjärnpin och snöflinga från Maya Road, målad med vit Crackle Paint.


{Dagens lucka} - På självaste julafton får alla julklappar! Beställ innan kl. 23.59 idag 24 december, så får du varor motsvarande 10% av varusumman på köpet!

Detta var sista inlägget i Julkalender 2010, och jag vill tacka alla som varit med och kommenterat och följt oss. Jag hoppas ni har blivit inspirerade :) God Jul allesammans!

0 kommentarer: