Sidlista

lördag 18 december 2010

{Lucka 18} - Ett tittskåp i julens tecken

När vi fick hem dessa Shadow Boxes från Maya Road, blev jag så sugen på att göra ett tittskåp med jultema. Sagt och gjort, jag plockade fram allsköns dekorationer, färger och julpryttlar och sen var jag igång! Såhär blev slutresultatet:

{1} Jag började med att måla kanterna slarvigt (med flit :)) med akrylfärg, och embossade lite med pulvret Snowflake ovanpå.

{2} De medföljande fyrkanterna att ha som "bakgrunder"målades också med vit akrylfärg. Efteråt sprayade jag dem med turkos Glimmer Mist Chalkboard, och stämplade med Inkidos Post Card.

{3} Dags att dekorera - och då menar jag verkligen dekorera mera! Ett tittskåp ska vara fullt av smått och gott, om du frågar mig :) Jag har använt många olika dekorationer - Prima ros, Tim Holtz knappar, You Do brads, Maya Road snöflingor, tyllrosor, små pärlstjärnor, charms, pins...

... och andra roliga saker som julkulor och "julsvampar" (de man har i adventsstaken) med glitterlim på, ekollon och polkagris av tvinnade piprensare:

Den lilla bilden nedanför kommer från Graphic 45:s papper.

{4} När alla "luckor" var färdiga fäste jag ett turkost rosband runt hela skåpet. Ovansidan kanten dekorerade jag med en gnistrande röd kvist från Prima, som fick hänga ned lite över luckorna.

I änden på kvisten fäste jag en nyckel i lite tyll och några bjällror samt julgransglitter.


{Dagens lucka} - Idag får du Maya Roads Trinket Shadow Box och alla Glimmer Mist Chalkboard till 25% rabatt! Gäller tom kl. 23.59 idag lördag 18 december (med reservation för ev. slutförsäljning).

3 kommentarer:

Cina99 sa...

Snyggt!

Ann-Charlotte's blogg sa...

Vilken rolig ide! Snyggt med det turkosa och alla små detaljer!
Kram

Malin sa...

Åhhh vad snyggt, det blir nog en liten liftvarning:-)