Sidlista

söndag 5 december 2010

{Lucka 5} - Etiketter till julklapparna

Juletiketter till julklapparna och gå-bort-gåvorna behöver vi alla! Men scrappare som man är vill man helst inte köpa färdiga, utan göra dem själv. Det är ju så mycket roligare, åtminstone för mig :) *fniss*

Här ser ni min lilla hög av etiketter:

Här har jag använt den passande jultagsstämpeln från Vilda Stamps, embossat motivet i vitt och sen färgat in med Distress Inks. Dekorerat med Maya Road snöflinga embossad med Chunky Chrystals guld. Det blir så läckert med den tjocka embossingen!

Här en utskuren bild från ett av Inkidos vintageark, som jag gjort hål i längst upp med håltången och knutit ett snöre genom. Blomman är Magnolias Poinsettia-die, stansad i Inkidos julpapper.

Här är fler exempel på utskurna vintagebilder som jag gjort hål i. Jag använde min favoritstämpel Not Kollage i kanterna med brun distressdyna, för att "skita ner" lite.

{Dagens lucka} - Har du ett bra julrim? Det kan gälla vad som helst som man kan ge i julklapp. Kommentera detta inlägg med ett rim senast kl. 23.59 idag söndag 5 december.


En lycklig vinnare lottas fram, som får ett juligt vintageark samt en burk embossingpulver Chunky Chrystal Guld
från Inkido!

15 kommentarer:

pojjo sa...

Då vi gav min älskade far en CD skiva i julklapp så skulle vi skoja till det och skrev detta rim.

" Ja CD snöar
Ja CD snöar
det var väl roligt ha ha"

Tomten skrattade gott då han läste upp den *ler*

Lotta sa...

Ett försök till rim:

Tags stora som små,
hellre många än få.
Kanske några att ge bort,
då av samma sort
i färger klara eller dova.
Det kan bli en uppskattad gåva
när man iväg till glöggfest ska
och någon litet med sig vill ha.

Ha en skön 2:a advent!

Uzaan sa...

En marsipangris till syster.
Du behöver inte slava vid spisen
för att kunna njuta av denna grisen

Lisa-Lilly sa...

En Trisslott:

Nu får du lova
att ge mig en gåva
om denna vinst blir gånger tio
kan du bjuda mig på bio?

Lena sa...

En vacker förpackning brevpapper till en vän.
Börja käckt med Hej Hallå
resten får du hitta på.

Maria S sa...

Ett Wii spel till barnen:
Nu kan ni ropa WiiiHiiii hiii
för nu får ni ett.......

Veronica sa...

Jag brukar inte rimma men min dotter ska
få raggsockar till jul

min rim blev så här:
Nu slipper du vara kall och frusen
utan blir i stället varm om tårna till tusen

Anki T sa...

En klassiker:
Ära vare gud i höjden
detta har jag gjort i slöjden!

PysselDrakis sa...

På väggen eller på bordet?
Stor eller liten,kanske lite sliten?
Jag tror att du vet vad du kommer hitta,
det är dags att bestämma var den ska sitta...

En Tavla

Martina sa...

För dig som scrappar, så tror jag att du fattar.
En liten lapp kan tyckas, men med denna kan du lyckas.
En liten kod är allt du säger, för att kunna köpa mera scrapping-grejer.

Presentkort till scrappande kompis! :-)

ingba sa...

Nu när kalla vintern är här
blir handen varm om du detta bär

ett par vantar

Malin sa...

Mad denna kan du dela om du inte själv ska äta hela.

Rullkniv till pizza:o)

Tussling sa...

Dessa kan du nu stolt uppvisa,
när det kommer andra som vill spisa.

Tallrikar =)

Jenny Therese sa...

Pärlor:
Runda och vackra, kanske röda eller blå
som du varsamt trär på trå´
designa efter eget tycke
du på så sätt får ditt eget smycke!

Maria /Maskan sa...

En snöflingestans:

Att forma figurer, går som en dans
nu när du får hjälp av denna ....