Sidlista

tisdag 7 december 2010

{Lucka 7} - En riktigt god... ask!

När det lackar mot jul blir jag alltid extra pysslig utöver layouter och kort, och det blir mer "prylar" scrappade. Askar brukar jag alltid klä om och dekorera, som denna runda ask:

Själva asken är klädd med Inkidos julpapper, och jag tycker det enklaste är att först sätta dubbelhäftande tejp runt askens kanter innan man fäster pappret ovanpå. Dekorerat med natursnöre och en snöflinga, infärgad med vit dyna och målad med genomskinlig Crackle Paint.

Lockets kant är målad med vit akrylfärg och dekorerad med en liten spets. Ovanpå använde jag 3ndy Papirs fina papper med små hjärtan på. Jag ritade bara av locket på pappret och klippte ut. Tycker man att det blir "kantigt" när man klippt kan man sandpappra runtom. Innan jag fäste det runda pappret embossade jag med lite guld i kanterna.

Här har jag använt Inkidos pepparkaksrecept med embossing i koppar, och ovanpå det Reprints pepparkaksfigurer med embossing i vitt och brun distressfärg. Med 3D-kuddar poppar pepparkakorna ut extra fint mot bakgrunden!

Och nu förstår ni såklart varför jag använde pepparkaksstämplar på locket :)


{Dagens lucka} - 40% rabatt på alla Inkidos julpapper! Gäller tom kl. 23.59 idag tisdag 7 december (med reservation för ev. slutförsäljning).

1 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Super fin pepparkaksask, vad sugen jag blev!