Sidlista

fredag 7 januari 2011

Bygga Bo

Jag känner våren i mig! som Ronja Rövardotter sa.

Som ni ser längtar jag verkligen efter våren och nu vill jag bygga bo som fåglarna gör. Känner mig lite smått romantisk, syns kanske.

På taket har jag använt en av Tim Holtz embossingfoldrar, det blir så läckert. Emma har flera olika mönster, de är ju så snygga.

Nu ska jag passa på att komma med ett litet tips för oss som inte har en Cuttlebug "Groda" eller Sissix maskin. Jag använder faktiskt mina TH embossingplattor i min Quick Cuts maskin, efter att jag har klippt bort de undre kanterna som sticker ut lite längre på sidorna än de övre, och med en embossingmatta i gummi från Spellbinder fungerar det väldigt fint som ni ser.

Nyckeln och låset är chipboards från Maya Road som jag har embossat vita, med en pärla som dekoration och fastsatt med natursnöre i en liten rosett.

Den fina rosrankan kommer från Prima, det rutiga pappret kommer från Maja Designs "Fika?". Som "byggmaterial" har jag använt enfärgat cardstock och sen sytt fast det mönstrade pappret ovanpå, jag gillar att sy i papper,(som ni kanske vet vid det här laget).

Pinnen och plattan har jag klistrat ihop själv av cardstock, mallen till det söta huset har jag hittat här .

Nu vänder det och ljuset kommer tillbaka, vårkänslor & romantik, härligt!

Kram Nilla

4 kommentarer:

Nenne sa...

Ljuvligt!!! Den där mallen är så himla bra!

AnnaB sa...

Fantastiskt fint...!!!

Stephi sa...

oj vad fiiiin!!! Superläcker verkligen!!!!

Alex sa...

WOW! Helt sanslöst fint!