Sidlista

söndag 30 januari 2011

Fåglar i färg!

Flera av Crafty Individuals stämplar passar så bra att färga in på olika sätt, antingen detaljerna eller bakgrunden. Här har jag använt den fina fågelstämpeln (just den här är slut men har ni sett de nya?! funkar precis lika bra!) men bara färgat in fåglarna med hjälp av en pensel med färg.


Först gjorde jag bakgrunden med blå och gul mist (jag har blandat mina två färger till en grön också) som jag sprayade generöst på ett tjockt akvarellpapper, och sedan drog jag med en pensel doppad i vatten fram och tillbaks tills jag var nöjd med resultatet.

När det torkat stämplade jag dit fåglarna och den söta hälsningen och skar till en ruta som jag sedan fäste på svart cardstock. Det hela fäste jag på ett papper från Pink Paislee med favoriten "Border" stämplat längs kanterna.


Fåglarna sitter på en liten kvist med blommor med blå pärlor i mitten.


1 kommentarer:

smuulan sa...

Jättefint kort! Jag gillar fågelstämpeln. Det passade jättebra med lite gladare färger bakom!