Sidlista

måndag 25 april 2011

Webster's Yacht Club och Distress

Webster's kollektion Yacht Club är min favorit bland de fyra nya serierna. Jag älskar havsmiljö och att scrappa semesterbilder från kusten, som här:

Jag har använt flera av pappren och sprayat med turkos Glimmer Mist. Kanterna på bakgrundspappret är infärgade med turkos Distress Ink, och så har jag även använt en mask och brun Distress Ink till höger ovanför valen.

De större "splatten" är nya Distress Stains, som jag helt enkelt tog av korken på, doppade ner en pensel och sen sprätte över pappret. Stämplarna med snäckor och sjöstjärnor kommer från Crafty Individuals.

Även en blomma från Webster's fick vara med, tillsammans med en metallblomma från Prima och en blå pärla.

Spets och stickersbård från Crate Portrait, natursnöre och bokstäver från ett ark i gömmorna samt utskurna små bokstäver från Pysselgummans senaste klippark.

Den stora knappen kommer från Graphic 45, och fästs precis som en brad då den har ben på baksidan. Innan jag fäste benen genom pappret, så snurrade jag fast en av Tim Holtz små Tassels i metall. De är så vackra och passar till allt, precis som hemma hos Maria Montazami :)

0 kommentarer: