Sidlista

torsdag 23 juni 2011

Gorjuss Stamps och Distress Ink

Du har väl inte missat de nya clearstampsen från Gorjuss Girls? Helt underbara i superfin kvalité, så trycket blir riktigt snyggt och detaljerat.

Här har jag använt The Owl till ett "bra-att-ha"-kort - kanske skulle skrivit Ho-Ho på det? :)

Kortstommen är Reprints Witch Hazel, en matt ljusgrön som passar jättefint till Primas Botanical papper. Runt den fyrkantiga pappersbiten fäste jag min favorit Tissue Tape, och sen dekorerade jag i ena hörnet med utstansade fjärilar och tulpaner.

Den gudomliga metallvingen kommer från Tim Holtz, och här har jag använt lite Chestnut Roan Fluid Chalk i kanterna för att göra den lite mer brun.

Motivet är färglagt med distresser, och så några pärlor här och där som avslut. Distressfärgerna finns i alla 36 färger i shoppen, både som dynor och refillflaskor.

Det finns massor av bra videos på You Tube om hur du färglägger med Distress Ink, t ex den från Svensk Scrapbooking:




Om du vill färglägga med dynorna så trycker du av lite stämpelfärg på en glatt yta (t ex akrylklossen) och tar upp färgen med pensel och vatten, eller om du använder den praktiska vattenpennan när du målar. Använder du refillerna är det bara att trycka ut en droppe på akrylklossen, eller om du har en palett.

Hoppas detta inspirerar dig att måla med distresserna, det är hur roligt som helst! :)

0 kommentarer: