Sidlista

torsdag 28 juli 2011

Annorlunda kortvikning

Jag är just nu inne i en kortperiod, och då kan det vara kul att variera sig lite även i kortvikningen. Jag hittade en beskrivning hos Scrapptorget på ett kort som jag ville testa, och såhär blev det:

Jag har använt papper från Webster's underbara Ladies & Gents-kollektion.

Såhär ser kortet ut öppnat. Den vita bakgrunden är stämplad med en av Tim Holtz Papillon-stämplar, i distressfärgen Shabby Shutters. Sen fäste jag en ram (utskuren ur mönsterpappret) och stämplade med de andra stämplarna i setet. Några mossgröna pärlor passade till.

Mini-Magnolian är målad med Distress Ink. Hon passade så fint till ett grattiskort!

På framsidan har jag också använt Tim Holtz stämplar, stämplade med Distress Ink och embossat med klart pulver ovanpå. "Wishing You..." är en textstämpel från Magnolia.

Den inre kanten är stansad med en Martha Stewart stans, och spetsen från Prima är färgad med turkos Glimmer Mist.

2 kommentarer:

Snabbscrapparen sa...

Ditt kort är helt underbart! Så detaljrikt och vikningen är jätte spännande, tack för tipset!

Cina99 sa...

Tjusigt!