Sidlista

måndag 18 juli 2011

Cillas andra layout med Sassafras

Retrostilen på Sassafras-papperna passade så bra till ett gammalt foto på min kusindotter.


Jag valde att dekorera rätt sparsamt, så att baspappret Golden Hour fick glänsa lite, med ett par stänk av mist och svart akrylfärg.

Hela pappersserien från Sassafras har så fina bårder att använda som dekoration. Här har jag låtit 2 stycken följa fotot, som också är inramat av den orangea spetsen från Webster's. På fotot har jag häftat fast en söt liten prinsesskrona.


Till sist vill jag slå ett slag för foldiesarna. Det är die cuts som man trycker ut, viker och placerar som en tredimensionell bård på sitt alster. Jättekul! Jag har även lagt på ett par körsbärsblommor och några halvpärlor.


/ Cilla

1 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jätte,jättefint och med så välplacerade detaljer! Mist och stänk blir pricken över i! Kram!