Sidlista

söndag 17 juli 2011

Lindas Magnolia-kort #2

Hej!

Det här är mitt andra kort som gäst-DT och jag har använt en av de nyare Magnolia-stämplarna. Är hon inte söt? Jag har fortsatt att använda de små 6*6-pappren även till detta kort. Den här gången går kortet i turkost och blått.


Alla kanter är distressade med Tim Holtz Paper Distresser och målade med lite vit Crackle Paint. Jag har använt en Spellbinder die för att skära ut molnet som Tilda sitter på, men är man säker med saxen så klipper man såklart på frihand. (Nu finns molndies från Magnolia!)

Jag har stämplat med textstämpeln direkt på bakgrundspappret den här gången, och istället valt att highlighta den med lite Perfect Pearls men det syns inte så bra på fotot. Även lilla Tilda har fått lite Perfect Pearls på sig.

Kortet är annars dekorerat med lite spets, några rosor med glaspärlor, lite av den ursöta tyllspetsen, några pärlor och en charm. Blommorna är egentligen vita, så för att få dem att passa bättre i färg har jag målat dem med lite turkos Glimmer Mist.

0 kommentarer: