Sidlista

onsdag 27 juli 2011

I min trädgård...


...blandas självsådda perenner som återkommer varje år tillsammans med fådda och köpta blommor i alla rosa, lila, vita och röda nyanser du kan tänka dig. Är det något som är sommar på riktigt för mig, är när jag går ut och plockar en bukett blommor i min egna trädgård!


Här har jag använt härliga Maja Designs fina "Läsa en bok", och så rev jag ut en knotig fyrkant av omslagswellpappen som Emma alltid förpackar alla paket i. Först kladdade jag rikligt med Picket Fence Crackle Paint tvärs över wellpappen.


Jag gjorde mig en egen blomma av ett fransigt band (finns i blått här), som jag rullade ihop med dubbelhäftande tejp och smyckade med en söt pärlstjärna och Tim Holtz Baubles. I bakgrunden chipboardknappar i lager och en söt rosa knapp från gömmorna (Graphic 45 & Crate).


Ett par vimplar fick förstås vara med, för just nu har jag en otrolig förälskelse på vimplar!! Dessa är Maya Road's vimplar, också målade med vit Crackle Paint och smyckade med en söt metallfjäril och en hjärtpin där jag knipsat av pinnen!


Till sist en matchande tyllfjäril (som fotomatta använde jag förpackningen från Prima där fjärilen satt!) och små chipboardfjärilar från Bo Bunny (finns som stickers här!). Titeln med fina bokstäver kommer från Sassafras och så en fin vit spets som bakgrund.



2 kommentarer:

Cina99 sa...

Jättefin layout! Och javisst är det underbart att plocka ihop en bukett av sina egna blommor :)

lenislenis sa...

Åh så söt!