Sidlista

onsdag 13 juli 2011

Pysselbus/Linda gästar Scraplagret!

Under sommaren har vi två gästdesignersScraplagret, och idag har vi äran att få presentera en av dem för er - Linda/Pysselbus! Linda berättar här lite om sig själv och visar sitt första kort. / Emma

Hej!

Jag heter Linda men är mer känd som Pysselbus i bloggvärlden. För några veckor sedan fick jag en fråga av Emma om jag ville gästa Scraplagret under juli och det var inte särskilt svårt att svara JA!! på den frågan.

Jag har pysslat sedan hösten 2009 men riktigt på allvar blev det inte förrän våren 2010 och jag är i själ och hjärta en kortmakare. Jag är helt biten av söta motiv, vackra papper och härliga dekorationer och jag försöker pyssla lite varje dag! Sista halvåret har jag också börjat en del med LOs; mycket för att jag vill bevara foton av mina pojkar till de blir äldre och för att det är så otroligt roligt!

Under min gäst-period här blir det dock kort som ni ska få se och jag fick ett underbart DT-paket av Emma - det var som julafton fast det var i juli! Ni är välkomna att kika förbi min blogg om ni vill se mer av det jag skapar och jag hoppas att jag ska kunna inspirera lite under sommaren! Kram Linda

Idag ska jag visa er ett kort med en annorlunda vikning - center stairstep. Det är förhållandevis enkelt att göra men det är bra att ha någon typ av scoreboard att biga vikningarna på.

Jag har använt 6*6-papper från Magnolia som var riktigt roliga att jobba med! Jag har inte testat dem förut men det var skönt att det inte blev så mycket spill. Det blir ju lätt att spillbitslådan annars svämmar över...


Jag har maskat ihop två olika Magnolia mini-motiv och färglagt med distressrefiller. Motivet är sedan utstansat med en rund Spellbinder och ramen runt är också en Spellbinders-die. Bakom detta har jag fäst ett tyllband.


Jag har dekorerat med en crystal drop, några körsbärsblommor och så några snuttar filmremsa från Tim Holtz. På kanterna har jag satt några blingstenar och texten är också Magnolias, stämplad med distressdyna i färgen Weathered Wood. Den har jag sedan klippt ut och satt med distanskuddar på lite cardstock, som jag också formklippt.


Ha en fin dag! Kram//Pysselbus

2 kommentarer:

lenislenis sa...

Vilket sött kort!

Jenny Svensson sa...

Jättefint kort!!! Kul att du är med som gästis i sommar!