Sidlista

tisdag 2 augusti 2011

Nåldyna

Inspiration kan man hitta överallt och inte minst på internet bland alla duktiga bloggare. Jag besökte Saris blogg och hon tipsade om en video på Youtube där dom använder konservburkar, förpackningar och annat till att tillverka nåldynor. Jag såg möjligheten att äntligen kunna ha alla dekorationsnålar framme på bänken och samtidigt vara en utsmyckning i sig.

Jag har klätt min konservburk med en remsa mönstrat papper från Tim Holtz Kraft Resist Paper Stash. Den virkade duken hittade jag i mina egna gömmor, och när jag monterat ihop dynan sprayade jag lite här och där med turkos Glimmer Mist. Dekorerade kanten enkelt med spets och pärlor. Klart! Det tog mig inte längre än en halvtimme att göra denna, och vilken fin present det kan bli till någon som syr eller pysslar.


Man kan ju täcka kanten på konservburken helt om man vill, men jag gillade att metallen bröt av. I videon tipsar dom om att limma dit glasstenar i botten av burken. Det gjorde jag med och det gav nåldynan en härlig tyngd. Hoppas ni testar detta, jag tyckte det var superkul och kommer garanterat göra fler!

1 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Vilken cool idé, måste testas!