Sidlista

fredag 9 september 2011

Du visste väl att...?


Du visste väl att du kan prenumerera på alla Scraplagrets nyheter genom RSS? Några minuter efter att vi lägger in en ny produkt kommer det upp i din RSS-läsare. På det här sättet missar du aldrig någonting som kommer in hos oss!

Jag har skrivit om RSS tidigare i en längre guide. Låt er inte skrämmas av vare sig det tekniska namnet eller guidens längd. Ingenting kan gå fel eller gå sönder om du försöker och misslyckas. Fråga gärna om det är någonting du vill ha hjälp med!

Själv prenumererar jag på en del nyhetstidningar och bloggar genom Googles online-RSS-läsare Google Reader. Alla med ett Google-konto (@gmail.com-epostadress) har tillgång till Google Reader. Genom att använda en online-läsare har jag alltid tillgång till mina utvalda nyheter, oavsett var jag är. Hemma på min vanliga dator, eller på cafét genom min smartphone. På luncherna läser jag sällan vanliga papperstidningar längre, istället har jag alla nyheter jag är intresserad av direkt i min mobiltelefon.

Kanske har du några bloggar du läser varje dag? Eller forum? Bloggar och forum går nästan alltid att prenumerera på. Kolla guiden ovan, RSS är en standard som alltid fungerar på samma sätt.


0 kommentarer: