Sidlista

fredag 16 september 2011

There's no place like Home


Emma har ju fått in en hel del underbara ting i sin shop, den här "filmasken" hör till en av dessa.

Jag var bara tvungen att altra den med blommor och blad, och det albumet som ligger i asken har jag fyllt med sommarens små minnen och utflykter i bilder. Bilder på vårat rullande "hem" som vi har haft i sommar, och som vi tillbringat i Kristinehamn.

De söta stämplarna från Grapich 45, Trollkarlen från Oz, fick vara med och pynta både ask och album.

Det blir ett långt inlägg idag, då jag visar 7 sidor ur mina sommarminnen. Den andra delen får ni se lite senare, jag tänkte försöka klistra lite "sommarminnen" på baksidan av albumet med.

Kanten på den söta spetsen har jag färgat in med Distress Stains. Jag älskar den vackra blomrankan, som här har fått följa etiketten nästan helt om, och samsas med lite rosor.

Jag vill hålla mitt album enkelt, då jag tänkte ha det framme på bordet , så barnen kan gå och bläddra i det och minnas i vinter.

På mitt första blad här har jag glittrat lite, distressat kanterna och stämplat med Oz stämplar.

De här två sidorna fick gå i grön ton, alfabet från Graphic 45 och så lite utklippt från ett av papprena.

Texten har jag valt att skriva med vit penna. Tyckte det blev lite läckert.

Mer papper från Trollkarlen från Oz, och så de söta "Tin Man och Scarecrow" stämplarna som jag färglagt lite lätt. Kantstansen är den fina vågiga från Martha Stewart.

Våran picknick på Skutberget/Karlstad, blev förevigad på det här sättet, med det fina blårutiga pappret och så runda bokstäver. En vit körsbärsblomma ovanpå de läckra pappersblommorna från Graphic 45, och till sist ett metallhänge fastknutet med lite snöre.

På kanten av fotona har jag använt en fin kantstans och sen slipat lite för att de ska se slitet ut.

Ett genomgående tema på detta album var att jag har distressat kanterna för att få ett lite åldrat utseende.

Jag återkommer senare med resten av albumet.


2 kommentarer:

Hanna sa...

Riktigt riktigt snyggt...älskar den där filmasken =)

TesaB sa...

Åhhhh, helt fantastiskt!!! ♥♥♥