Sidlista

lördag 12 november 2011

Glädjefylld Jul


Du har säkert upptäckt årets nya julkollektion från Maja Design. Pappren är i vanlig ordning helt fantastiska i både färger, mönster och detaljrikedom, såväl som den sammetslena känslan. Nytt för i år är dessutom matchande stämplar :)

Här har jag blandat olika papper i blå toner, och på ett av dem stansade jag en kant med en Martha Stewart stans. Det utklippta vykortet kommer från klipparket.

Jag har använt små blå hydrangeas - en del som de är med lite glitterlim och en del infärgade med Distress Stains Faded Jeans. Jag trycker ut lite färg på ett plastlock och drar blomman genom med en pincett, och sen jämnar jag ut färgen genom att spraya genomskinlig Glimmer Mist på. Det går även att dutta direkt på blomman och jämna ut med vatten.

Den vita blomman fick en vacker pärlbrad i mitten, medan de små fick pärlor.

Ett tips är att dekorera även med sådant som inte är till scrapbooking, men som har med julen att göra. Här har jag limmat fast en kanelstång med ett metallhänge från Tim Holtz fastknuten med blå tyll.

Hälsningen är stämplad med den matchande textstämpeln på ett av de ljusare blå pappren. Sen stansade jag ut en cirkel av det, och embossade med klart pulver i kanterna. Till sist fäste jag allt på en ram, utstansad med samma set av dies från Nellie Snellen.

Kvistarna är utstansade med Magnolias dies och infärgade med lite vit stämpeldyna.

5 kommentarer:

Pysselbus sa...

Wow!! Emma, det är suuuuperfint!! Gillar verkligen allt det blå och bruna ihop och så alla fina detaljer!

Ha en fin helg!
Kram
Linda

Ulrika sa...

Ett underbart kort i så härliga färger! Kul med kanelstängerna!
Hörrni, kommer ni ha någon november-utmaning, och när blir det klart med vinnaren i oktoberutmaningen? :-))

Emma sa...

Tack Linda :)

Ulrika: Nej det blir ingen utmaning i november, i alla fall inte någon planerad månadsutmaning. Men snart kommer vinnaren presenteras, alla i DT måste hinna rösta bara :)

Unknown sa...

Jättesnyggt och inspirerande =)

Mikaela sa...

väldigt vackert kort! älskar de där blåa paprena. de e så frostiga