Sidlista

söndag 4 december 2011

"Njuta av en kopp varm choklad..."

... i ljusets mysiga sken, kanske? Så står det i alla fall på remsan, som satt längst ned på det fina Maja Design-papper som jag använt för att klä in mitt ljus:


Jag skar ut en nog lång pappersremsa och fäste ihop med textremsan och lite spets. Sen gjorde jag två hål med kortsida med en håltagare, och drog igenom natursnöre och knöt en knut på baksidan.


Det blev en superenkelt dekorerat liten tändsticksask till också:

Kortsidorna är målade med Crackle Paint Tarnished Brass, och sen fäste jag en brad på ena sidan som "handtag". Dekorerad på ovansidan med en bit Maja-papper och två utstansade julstjärnor med pärla i mitten.

Jag skarvade med färgen, det skulle ha blivit bökigt att stänga asken om jag målat långsidorna. Men det syns ju nästan aldrig, så... :)

Observera att när jag har ljuset tänt sen, så kommer jag inte att ha pappersdekorationen på. Den åker av och får sitta därpå igen när ljuset inte brinner. Man kan aldrig vara för noga!


1 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh så gulligt!! Bra idé att dekorera ljus så där, det blir ju en bra julklapp! :-)