Sidlista

torsdag 22 december 2011

V. 47 & Maja Design


Har hamnat lite efter med mina veckolayouter, men med ett inspirerande DT paket fyllt med godsaker från Maja Design hittade kreativiteten tillbaka. Dessa papper är så stämningsfulla och andas verkligen jul med en vintage känsla.

Jag har valt att använda dom papperna som har röda och beiga toner i sig. Eftersom dom är dubbelsidiga finns det många valmöjligheter. Stansat lite oregelbundet runt det röda pappret med en kantstans från Martha Stewart.

Fotot på layouten föreställer planteringen av julhyacinter, så jag tyckte att det passade med några krispiga gröna blad här och där som jag förstärkt med glimmande halvpärlor.

Rubriken på layouten har jag stansat ut i skumgummi med Tim Holtz alfabet Typeset. Ett litet och fint typsnitt som passar på både kort och layouter.

På bakgrunden som är en cardstock i Kraft har jag mistat och sedan embossat Maja Designs snöflingor över den.


1 kommentarer:

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Fint! Jag tycker verkligen om det du har skapat. :)
Kram