Sidlista

tisdag 6 december 2011

Vackra julpåsar till nära och kära


Papperspåsarna som finns i shoppen är användbara till väldigt mycket. T ex passar de utmärkt att dekorera och sen använda som julklappsinslagning.

Här har jag gjort två julpåsar, som trots att de är hyfsat dekorerade gick på ett studs:

Först sprayade jag påsarna med guldig Glimmer Mist, och stansade öppningens kanter med en kantstans. För att det ska bli en snygg vikning över mot framsidan så bigade jag innan.

Den första påsen är dekorerad med Webster's otroligt söta julpapper i 6x6", utstansad cirkel med "To: From:" stämplat med Echo Parks clearstamps, gammalt mormorsband, utstansad snöflinga....


... och en utstansad cirkel med en klarembossad snöflinga från Marianne Designs stämpelark och taggig kant underst.


Jag har dekorerat påse nr. 2 på liknande sätt, med julpapper från Webster's, klarembossade snöflingor direkt på Webster's-pappret, tags från Pion Designs klippark, Tim Holtz knapp och bjällror ur gammelförrådet.

Till sist fäste jag en dubbel snöflinga i olika färger och några vackra champagnefärgade pärlor.


1 kommentarer:

pojjo sa...

Åååhhh så snygga... stämpelsettet från Marianne Design hamnar överst på önskelistan :D