Sidlista

fredag 27 januari 2012

Aloha


Jag längtar så till varmare tider, och kände mig därför sugen på att göra ett exotiskt kort i lite tropiska färger. Det blev en sjöjungfruhälsning med papper från Magnolias kollektioner The Winner Takes it All och Sweet Crazy Love:



Jag har dekorerat med Primas Canvas Resist-dekorationer och Petaloos fina änglatrumpet runtom. Canvasdekorationerna blev så fina med Trunk Bay Glimmer Mist, och ser ni att jag valt rankan med extra omsorg, med tanke på bakgrundspappret? :)




I centrum är mini-versionen av sjöjungfrun Tilda, målad med distresser. Efteråt gnuggade jag lätt runtom med ljust turkos Distress Ink och Ink Blending Tool. När jag färgar in runtom, brukar jag klippa ut en slarvstämplad kopia av stämpeln, som jag stämplat upp på ett vanligt kopieringspapper. Sen lägger jag det över det målade motivet som ett skydd (gärna med lite flyttbar tejp under), så blir det garanterat ingen färg på fel ställen :)

Sist stansade jag ut motivet med en kombination av de runda dies jag har och en Cheery Lynn doily-die, även den distressad i turkost. Just det, jag avslutade kortet med att fästa den utklippta bannerstämpeln i hörnet, med Primas små bokstäver ovanpå. Jag har använt massor av 3D-kuddar till detta kort, vilket jag tycker ger ett helt annat intryck.



2 kommentarer:

Stephi sa...

underbart!

HeleneV sa...

Vilket fint kort!
Tack för tipset om hur du färgar runtom stämpelmotivet. Det kommer jag definitivt att använda mig av!