Sidlista

torsdag 2 februari 2012

Grattis från hjärtat

Alla Hjärtans Dag närmar sig, och i shoppen finns hittar du en hel del på temat. Pion Designs papper Från Mitt Hjärta II passar perfekt till hjärtliga alster, men jag har faktiskt använt dem till ett grattiskort. Min mamma älskar nämligen rött och änglar :)


Jag har använt flera av pappren i 6 tums storlek, och lagrat dem tillsammans med utklipp från klipp- och tagsarken. Jag tokgillar dessa små papper till kort, eftersom man kan få med hela papprets design som bakgrund t ex. Frimärksstämplar har jag också använt, missa inte det nya setet från Crafty Individuals här.


På en utklippt vimpel stämplade jag med Vildas Till Mamma, perfekt för alla slags mamma-kort :) Alfabet från Prima och nedanför vimpeln har jag stansat pappret med en Martha Stewart-stans.


I kanten av "vykortet" med en liten Amor på, fäste jag vingar från Inkidos stämpel Änglar. Jag embossade först i vitt på det röda Pion-pappret, klippte ut och monterade på 3D-kuddar. Några små röda blommor fick avsluta kortet.


Även insidan och baksidan är enkelt tillpiffade med tags och annat från klipparket.

0 kommentarer: