Sidlista

onsdag 7 mars 2012

Färgkarta och test av Distress Markers

Har du sett att det går att köpa Distress Markers styckvis i shoppen nu? I eftermiddags passade jag på att fylla i en färgkarta, som jag hoppas ska underlätta när du är ute efter vissa färgnyanser:


Kartan är ifylld med den bredare spetsen, som ser ut såhär:


Den tunnare spetsen ser ut såhär:


Den tunna spetsen var perfekt att skriva med! Inget kladd och jämnt flöde:


Jag har även testat den vita pennan Picket Fence på både vitt och svart papper. Den syns faktiskt på vitt då det blir extra ljust och glansigt när man använt den. Det syns ganska tydligt på färgkartan i verkligheten. 

Jag anser personligen att det är den bästa vita pennan jag provat. Titta så bra den täcker på mörkt papper:


Jag har även suttit en stund och testmålat lite stämpelmotiv. Det tilltalar mig att pennorna ger en mer "kontrollerad" form av distresserna jämfört med att applicera med pensel, men det är ju en smaksak. Samtidigt så är det enkelt att mixa tonerna med varandra, speciellt om du jämnar ut kanterna med en vattenpensel. 

Det blir jättefint att använda en mörkare och en ljusare nyans i samma färgfamilj, och först använda den mörka i kanterna av motivet, måla över med den ljusare och "sudda" inåt med vattenpenseln. Fina kombinationer är t ex Broken China + Tumbled Glass eller Aged Mahogany + Victorian Velvet. 


Jag har till och med hunnit använda dem på en stämpel istället för stämpeldyna, och det funkade finemang. Bara att dra med den breda spetsen några gånger över motivet innan du stämplar. 

Distress Markers är över förväntan och passar alla oavsett om du vill färglägga stämpelmotiv, stämpla med kollagestämplar i olika färger, skriva osv. Jag rekommenderar dem starkt! 

4 kommentarer:

Stephi sa...

tack för färgkartan samt din beskrivning, jag är lite rädd att använda dem då jag använt copics men efter jag läst detta känns det så spännande.

Anonym sa...

Hello, I read your blog like every week. Your writing style is witty,
keep up the good work!
My website Audio Visual

Anonym sa...

This info is invaluable. When can I find out more?
Take a look at my homepage - hair care

Anonym sa...

electronic cigarettes, electronic cigarettes, buy electronic cigarette, electronic cigarettes, e cigarette, smokeless cigarettes