Sidlista

tisdag 3 april 2012

Utmaning 1 - Hip to be square (LO)



  • Utmaning: Inspireras av layouten och skapa en layout uppbygg mestadels av fyrkantiga element. Alla grundformat är tillåtna men fyrkanterna skall vara övervägande. Förtydligande: med fyrkanter avses kvadrater!
  • Typ: LO
  • Deadline: 9 april kl 23.59
  • Vinst: Vinnaren röstas fram och vinner detta kit från shoppen värt ca 200kr:







Ett utlottningspris värt ca 50kr kommer också att delas ut bland alla bidrag som inkommer.

Om du har frågor, skriv en kommentar till oss i det separata blogginlägget med reglerna för cropen. Är frågan mer privat kan du maila till emma@scraplagret.se


11 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag antar att det är kvadratiska ni menar eller är fyrkantig=rektangulär också okej?

Emmy sa...

Hej! Nej, fyrkanter/kvadrater med alla sidor lika långa vill vi se!! Lycka till! Det ska bli kul att se vad du hittar på!

Jeanette Nyström sa...

Det här var en riktig tuffing till utmaning. Nu har jag många små fyrkanter som jag får använda till något annat framöver:)

/Jeanette

Zarah sa...

Riktigt rolig utmaning! Jag scrappar ju då a4, men jag hoppas att det inte gör något att det blev en JÄTTErektangel som bakgrund?

Jag förstår om ni diskvalificerar mitt bidrag, för kvadraterna ville liksom leka med blommor och fjärilar (och det är lite svårt att se på den här lilla bilden. Ni kan se den större här:
http://i4.photobucket.com/albums/y123/helpyourselfish/theonlywayisup_.jpg ), men här är de iaf:
Bakom fotona: 3 kvadratiska papper
Fotona: fastsydda i kvadrat
Stämplade kvadrater runt fotona och diagonalt över sidan
Journalingen skrev jag i en fyrkant och klippte ut den i remsor som jag fäste i en fyrkant igen.
Titeln gjorde jag fyrkantig'ish med klamrar.

Hoppas att det är okej - annars förstår jag såklart!! :D

Rozzan sa...

Kul utmaning:-)

Unknown sa...

Jag gjorde min layout innan jag läste förtydligandet med kvadrater - så den enda kvadrat jag har med är bakgrundspappret *ler*. Annars har jag fyrkanter lite här och var :)

Förstår om jag blir diskad, men väljer att lägga upp layouten ändå, den är ju gjord!

Anonym sa...

Jag kan inte lägga upp mitt bidrag :( Jag klickar på länken skriver i x då jag inte har någon blogg skriver i mitt namn och sen min e-mail. Trycker sen på step 2 och då får jag upp att denna länken redan finns :( Inte att jag ska ladda upp någon bild.Hur gör jag då?
Mvh Diddi

Emma sa...

Willea - vi diskvalificerar inte om du gjort bidraget inann förtydligandet, ingen fara :) Så fint det blev!!

Emmy sa...

Prova med en annan bokstav! Det verkar som om x blir upptagen om nån annan redan gjort på samma sätt!

Clary sa...

Men............ Jag upptäcker nu att mitt bidrag till skissen har hamnat här - konstigt!

Clary

Emma sa...

Clary - jag har tagit bort ditt bidrag till utmaning 2 härifrån och laddat upp på rätt ställe :)